Три четвърти от притежателите на банкови карти у нас биха желали да използват своя смартфон за онлайн транзакции чрез мобилни приложения и за разплащания в търговската мрежа, като просто докоснат мобилното устройство до безконтактен терминал. Това показва проучване на Mastercard, според което най-голям интерес към мобилните разплащания (83%) заявяват потребителите на възраст 18-24 години.
Според данните потребителите в България използват мобилния си телефон главно за обаждания (96%), достъп до социални мрежи (77.1%), сърфиране в интернет (71.9%), чат (59.8%), работа и достъп до електронна поща (58.7%) и снимане (66.8%).
Когато имат възможността да използват телефона си за плащане, 50% от потребителите биха използвали услугата при пазаруване в супермаркети, 40.7% - за плащане на сметки, 27.3% - за покупки на дрехи и обувки. Всеки пети заявява, че би използвал мобилния си телефон за плащане в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – за покупка на билети и други транспортни документи.
Нарастващият тренд за предпочитане на мобилните разплащания е най-забележим сред българите на възраст между 35 и 44 години, сред жителите на големите градове и притежателите на дебитни карти.
Всеки трети българин използва повече от 10 цифрови услуги и прекарва повече от пет часа на ден пред своето мобилно устройство, което поставя България на лидерска позиция в Европа, показват данните от международното изследване Mastercard Mastercard's Innovation Study, проведено през 2017 г.
Коментари