Две трети от картодържателите в България искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение. Това сочи проучването MasterIndex 2017 на Mastercard.
Най-голям интерес към опцията (над 70%) проявяват потребителите във възрастовите групи 18-24 и 25-34 г.
В момента потребителите у нас използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.
Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания в мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата главно за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%). Всеки пети от проявяващите интерес към подобна услуга би заплащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – би я използвал за закупуване на билет за транспорт.
Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време, потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки. Картодържателите на възраст между 25 и 34 г. биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.
„Потребителите очакват да имат възможност за разплащане по всяко време, от всяко място и през всяко устройство, което имат под ръка. А каква по-удобна възможност от това да плащаш със смартфона си, който никога не оставяме у дома и който комбинира все повече функции от различни устройства.“ – казва Браян Морис, Директор Дигитални разплащания в Mastercard за Централна и Източна Европа. „Бързото развитие и все по-широката достъпност на безконтактната технология позволяват внедряването на новите методи за разплащане, в това число мобилни плащания със смартфон. Целта е потребителите да получат възможност за още по-удобни, по-бързи и по-сигурни разплащания.“, допълва той.
Част от глобалната тенденцията за развиване на мобилните разплащания е решението на Mastercard Digital Enablement Service (MDES), която позволява превръщането на всяко свързано устройство в разплащателно. България не е изключение от световните тенденции – MasterIndex 2017 разкрива, че всеки пети български картодържател проявява интерес към дигитална платформа, която би му позволила да прави плащания със смартфон онлайн, в приложение или в магазин.
Коментари