Бритиш Американ Табако (БАТ, British American Tabacco) финализира закупуването на водещи марки и активи за дистрибуция от „Булгартабак“ на стойност над 100 млн. евро. Сделката беше окончателно одобрена от българските власти.
БАТ вече ще е лидер с пазарен дял от над 40% на българския пазар, на който компанията навлезе преди 25 години.
„БАТ с радост обявява финализирането на този етап от сделката, чрез която ще придобием някои от най-ключовите марки в България“, коментира Ричард Уидман, Генерален мениджър Бритиш Американ Табако Клъстър Централна Европа, предаде БГНЕС.
БАТ България ще стане един от петте най-големи данъкоплатци в България, като незабавно ще създаде над 100 нови работни места и допълнително ще осигури още 1000 в дистрибуцията.
„С нетърпение очакваме да продължим работата си с българското правителство с цел да се справим с въпроси от общ интерес като създаване на работни места и надграждане на добрата работа на правителството в борбата с контрабандата на тютюневи изделия“, заяви Мила Маречкова, Изпълнителен директор на Бритиш Американ Табако България.
Предложеното придобиване извън България е предмет на антитръстови одобрения на други пазари и се очаква да приключи до средата на 2017 г.
БАТ е втората по големина тютюнева компания по дял на световния пазар. Брандовете й се продават на повече от 200 пазара. В нея работят над 50 000 души по целия свят, а още по-голяма бройка са наети индиректно през веригите за доставки на компанията. БАТ има над 200 марки в портфолиото си, като един на всеки осем от единия милиард пушачи по света избира цигарите на БАТ. Компанията има водеща позиция в най-малко 55 страни по света.
„Булгартабак“ е водещ независим производител на цигари в България с текущ пазарен дял от 30%.
Коментари