Между 22 и 24 юни във Велико Търново се проведе учителската конференция Microsoft TechKnowledge Conference 2016. Целта на събитието, което събра близо 200 преподаватели от цялата страна, беше да бъдат обсъдени възможности за това как да се направи образованието по-достъпно, съвременно и по-атрактивно за младите хора с помощта на новите технологии. В ролята на лектори влязоха учители, които имат успех с въвеждането на технологиите в класната стая, които споделиха добри практики и идеи със своите колеги.
По темата за технологиите и тяхното интегриране в образованието се обърнахме към Теодора Върбанова, Мениджър Бизнес развитие, сектор Образование, Майкрософт България, организатор на конференцията.
Какво е настоящото състояние на информираност на преподавателите в училищата относно технологии, които могат да използват в класната стая?
На този въпрос не може да се отговори еднозначно. Има преподаватели, които използват всички налични технологични продукти и търсят нови, има и такива, които не са съвсем наясно с пълния набор ресурси и използват ограничен инструментариум.
Кои конкретно са новите технологии, които смятате, че могат да бъдат интегрирани в българската образователна система? И по какъв начин те ще подобрят качеството на учене и ще повишаване заинтересоваността на учениците?
Определено Minecraft Education е платформата, която предизвиква много голям интерес сред участващите учители. Тя стъпва на популярната сред учениците едноименна игра, но е разработена с цел да насърчава ученето и междупредметните връзки. Друга такава технология е Micro:Bit, едно малко програмируемо устройство, чрез което програмирането става интересно за децата. Такова устройство получи всяко 11-годишно дете във Великобритания, а в България в пилотното училище се работи с деца втори клас. Тези две иновации ще подпомогнат в голяма степен предмета Компютърно моделиране, който трябва да се изучава като задължителен от учебната 2018-2019 година в трети и четвърти клас. Има блок добри практики за инструменти за онлайн обучения, в момента важна тема в българското училище предвид, че с новия образователен закон се въвежда и категорията „иновативно“ училище и през следващата учебна година много училища в страната ще се фокусират именно върху придобиването на такъв статут.
Смятате ли че учителите ще се справят с проблема с настоящото не дотам добро състояние на технологичната база на голяма част от българските училища? Как може да стане това?
Технологиите са в ръцете на децата, технологиите са достъпни и има много програми – както национални, така и европейски, които да подкрепят материалната база в училищата. Просто трябва да се възползват.
Останалата част от интервюто прочетете в Actualno.com.
Коментари