Проблем при пазара на горива наистина има и това се отнася особено до търговията на едро. Все пак аз смятам, че ние като комисия сме свършили до момента всичко възможно, което влиза в нашите правомощия, за да се урегулира пазара на горива на територията на България. Това заяви говорителят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) Марио Гаврилов пред БТВ.
Още август 2011 година КЗК излиза с един детайлен доклад и анализ за пазара на горива в страната. Един от основните проблеми, с който се сблъскват търговците на горива е, че голяма част от тях нямат собствени данъчни складове, което именно им пречи сами да си внасят горива от дружи държави.
КЗК нито има законодателна инициатива, нито има власт да влияе на цените на горивата на едро и дребно. Ние можем и сме давали съвети и предложения как да се урегулира по-добре пазарът на горивата в страната, но ако държавата иска КЗК да има по-реални и конкретни възможности за действия, трябва да се промени нормативната наредба, но това е в правомощията на Народно събрание.
Крайната цена на горивата на дребно в България сравнени с цените на повечето страни в Европа е една от ниските, добави Гаврилов. Проблемите в случая, както казах са на пазара на едро, отбеляза Марио Гаврилов. Страната ни няма договори с държави наши съседки, посредством които да ползваме и данъчните складове на територията на тези страни. Ние сме единствената страна членка на ЕС, която няма такива сключени договори.
КЗК е налагала глоби на некоректни търговци на пазара на горива, но е факт, че тези наши санкции след това с години се обжалват в съда и реално не може да бъдат платени от нарушителите.
Коментари