В рамките на три месеца след края на последния отоплителен сезон са направени 3680 корекции на изравнителни сметки на столичното парно. В каква посока обаче, не е ясно. Само 37 от тях са заради подадени жалби от клиенти, а 27 корекции са извършени заради сгрешени отчети при посещения на отчетник. Това показват данните на топлинния счетоводител, който има най-голям дял на пазара у нас - "Техем".
От друга страна, над 3100 домакинства в София нямат монтиран водомер за топла вода или уредът им е стар и неизправен. В същото време други 4320 клиенти са с неотчетени уреди и водомери за топла вода. Потребителите имат изгода бързо да сменят или поправят уредите си, защото според последните промени в Наредбата за топлоснабдяване ще се начислява служебен разход до 280 л/ден на човек, т.е. до 8 кубически метра на месец или до 100 кубически метра годишно, поясниха от компанията.
"Имаме клиенти, които традиционно не осигуряват достъп за отчет на водомерите за топла вода. А с промените в Наредбата за топлоснабдяване това става още по-важно перо при формиране на сметката им", коментира управителят на "Техем" Милена Стоянова.
Тя обясни, че при затруднения в осигуряването на достъп и за да се избегнат служебните начисления, клиентите могат да монтират водомери с дистанционен отчет. Вариант било и наемането на водомери, пише в. „Сега“.
"Тенденцията в изминалия сезон е за нарастване на интереса към месечен отчет сред жителите на София", коментира неотдавна шефката на друго дружество - "Нелбо" - Боряна Колева.
Колева припомни, че с отчитане на месечна база абонатите избягват годишната изравнителна сметка и всеки месец плащат това, което са консумирали за отопление и като гореща вода. От друга страна, намалява броят на абонатите, които не са пуснали в дома си отчетниците, и сега те са под 2%.
Коментари