Българите масово карат коли втора употреба, близо половината от автопарка у нас е на възраст над 20 години и автомобилите са основно на дизел. Това показват данните на Евростат за автомобилния парк през 2017 г., предаде bTV.
Според европейската статистика у нас през миналата година е имало около 3,4 милиона автомобила, което приблизително е по 450 коли на 1000 българи.
Автопаркът ни нараства с по около 100 хиляди автомобила годишно. Близо половината обаче са на над 20 години. Около 35 на сто са на възраст до 15 години, а до 10 г. са около 350 хиляди коли или около 10 процента от автопарка.
Новите автомобили до 5 години са едва 5 процента.
1,7 млн. българи карат дизелови коли, които са и най-разпространени.
Най-нови коли в Евросъюза карат белгийците, а най-стари – в Полша.
По-скъпа или по-евтина е подръжката на старите автомобили? Според специалисти, колкото по-стара е колата, толкова повече разходи гълта. Например, ако средно една кола на 5 години посещава сервиз 2-3 пъти в годината, то колите над 10 години прекарват средно между 5 и 7 посещения на сервиз годишно.
Кои са най-честите проблеми, които налагат редовни посещения на автомобила в сервиз? Ремонт по ходовата част, смяна на ремъци, накладки, отстраняване на проблеми по спирачната система, течове и други.
По въпроси, свързани с вашия автомобил, закупуване на висококачествени автомобилни артикули на добри цени, търсете винаги експертно мнение. Например, доверете се на timo.bg - онлайн магазинът, в който ще намерите всичко необходимо за вашия автомобил, както и набор от услуги, свързани с поддръжката на вашето превозно средство.
Може би е време и българинът да се замисли, че карането на стар автомобил не само му бърка в джоба, но и вреди на околната среда. А може би в следващото десетилетие процентът стари към нови автомобили драстично ще се промени.
Коментари