Дългото време, прекарано в офиса, невинаги е гаранция за добро представяне. Далеч по-важна е ефективността. За да се справяте по-успешно с работата си и да изпъкнете пред ръководството, ви съветваме да се доверите на тези малки тайни, изпитани във времето.
Не вършете по няколко неща едновременно. Мислите си, че се улеснявате, но всъщност не е така. Захващането с няколко задачи едновременно е контрапродуктивно и чисто губене на време. Вместо това се съсредоточете върху едно задължение и го свършете до край.
Култивирайте добри навици. Именно те ще ви отличат от средно статистическия служител. Правете го постепенно – намислете си неща, които искате да промените в служебната си рутина, и ги приложете за една седмица. Ако ви влияят добре, продължете да ги спазвате.
Блокирайте факторите, които ви разсейват. Когато вършите нещо важно, изключете телефона си, кажете на колегите си учтиво да не ви притесняват и се опитайте да се изолирате от околната среда.
Започвайте със задачите, които зависят само от вас. Нещата, които са извън вашия пряк контрол, ще ви отнемат повече време. Ако първо свършите с останалите, ще ви е по-спокойно.
Контролирайте емоциите си. В моменти на голямо напрежение емоциите взимат връх. Ще загубите време в глупави спорове или негативни мисли. Тренирайте контрола на чувствата си и се опитвайте да посрещате проблемите с твърдост, разум и – когато е възможно – дори с хумор.
Коментари