Във всеки офис има поне един служител, който дърпа целият екип надолу и създава негативна атмосфера. Изключително важно е да знаете как да се справите с токсичните колеги, защото освен че създават враждебна среда, те могат да съсипят и всички хубави инициативи и проекти. Ето как можете да държите положението под контрол.
1. Съберете информация
Когато усетите, че един служител може да е токсичен, първата стъпка винаги е да намерите повече информация. Най-вероятно ще трябва да поговорите с този човек и да обясните какво в неговото поведение е проблем.
Въпреки че е най-лесно да се мисли за токсичните служители като за пасивно-агресивни хора, с които никой не се разбира, това не е задължително така. Понякога токсичният служител е някой, който има емоционални проблеми и се отнася към работното място като към лична терапия, без да осъзнава, че създава напрежение.
2. Създайте граници
След като разполагате с информация, трябва да проведете разговор с въпросния колега. Говорете за поведението му и как то е повлияло на екипа, като използвате спецификите, които сте събрали до този момент. Без тази стъпка токсичният служител няма да има причина и желание да подобри предишното си поведение.
3. Създайте план
Един от начините за справяне с токсичните служители е т.нар. "feedforward". Това е обратното на обратната връзка - вместо да се фокусира върху случилото се в миналото, feedforward е представяне на стъпки за действие, които служителят може да предприеме, за да разреши проблемите си. Това е особено полезно, ако вашият токсичен служител е с висока длъжност.
Коментари