Световният пазар на таблети продължава да следва низходяща тенденция вече две години и половина. Това се потвърждава от нови данни на анализаторската компания IDC, цитирани от TechNews.
През първото тримесечие на 2017 г. продажбите на таблети са намалели с 8,5% спрямо същия период на миналата година и възлизат на 36,2 млн. броя. Това е десето поред тримесечие на спад, като в последните четири отстъплението беше с над 10 на сто.
IDC разделя таблетите на две категории – хибридни (с присъединяма или въртяща се се клавиатура) и традиционни. Вторият сегмент постигна пика си през 2014 г. и в момента намалява силно. Нещо повече, спадът ще продължи и през следващите години.
Що се отнася до таблетите-трансформъри от рода на Lenovo Yoga, при тях се наблюдава уверен ръст, но недостатъчен, за да възстанови позитивната динамика на пазара като цяло.
След бума на таблетите в периода от 2010 до 2013 г., потребителите се отдръпнаха от тези устройства. Основни причини за това са нарастващата зависимост от смартфоните, минималната технологична разлика между устройствата и развитието на нови формфактори.
Apple остава най-големият доставчик на таблети, макар че продажбите на iPad намаляват 13 тримесечия поред. В периода януари-март 2017 г. компанията е доставила на пазара 8,9 млн. таблета, спрямо 10,3 млн. година по-рано.
Samsung заема второ място в света по брой продадени таблети. През първото тримесечие доставките на корейския производител са намалели с 1,1% до 6 млн. броя. Трети е Huawei с продажби в размер на 2,7 млн. броя, бележейки ръст от 31,7%.
Коментари