Какви са правата на потребителите при проблеми със самолетен полет? Повече информация за тях даде председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
При закъснение на полет над 3 часа пасажерите имат право на обезщетение в зависимост от разстоянието между точката на излитане и тази на кацане. Например, до 1500 км продължителност на полета обезщетението може да е до 250 евро. При полет от 1500 до 3500 км разстояние в рамките на Европейския съюз, пътниците могат да получат обезщетение до 400 евро. До 600 евро пък може да достигне паричната компенсация за закъснение при пътуване над 3500 км извън ЕС.
Председателят на КЗП каза още, че ако самолетът не излети до 5 часа, потребителите имат право да се откажат от пътуването, а авиокомпанията да им възстанови в 7-дневен срок средствата за платените билети. „Ако решат за изберат премаршутиране с варианти, предложени от превозвача, имат право на настаняване в хотел, пълната информация през кои точки ще бъде пътуването, колко време ще отнеме и т.н.”, добави той пред bTV.
„При повреден куфар имаме право на рекламация за това, че авиокомпанията не се отнесла с необходимата грижа към багажа, който е бил предоставен за транспортиране. Веднага след пристигането, когато видим, че багажът ни е пострадал, в отдел „Рекламации” се попълва протокол. Добре е да предоставим документи, които показват стойността на куфара, когато е бил закупен или линк към сайт с цени, за да има база за изчисление на обезщетението”, обясни още председателят на КЗП.
Коментари