Българите са купували по-малко бира през 2017 г.

Българите са купували по-малко бира през 2017 г.
Източник: iStock/Guliver

През 2017 г. членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) са реализирали общо 5 130 000 хектолитра бира, с 50 820 хектолитра по-малко от 2016-а, съобщават от сдружението.

Продължава положителната тенденция за намаляване на дела на продажбите на бира в РЕТ бутилки, който спада на 56%. Делът на стъклените опаковки е 23 на сто, на кеновете - 15% и на кеговете – 6%. През миналата година пивоварните компании са разширили асортиментната си листа с 14 нови марки бира, към които трябва да се добавят още над 25 нови опаковки и десетки етикети.

41 100 000 лева са капиталовите инвестиции на членовете на Съюза на пивоварите в България (СПБ) за 2017 г. Те са вложени в обновяване на производствената база с нови съдове за пивоварене, ферментация и пастьоризация, с високо автоматизирани бутилиращи линии за РЕТ и стъкло, както и в модернизация и изграждане на цехове за съхранение на суровини, логистични центрове и инсталации за био-анаеробно пречистване на отпадните води.

Резултатите на индустрията, както и цялостната картина за дейността на организацията за миналата година, бяха представени на проведеното в началото на месеца годишното общо събрание на организацията. От СПБ отчитат устойчиво развитие на бранша с високи стойности на дълготрайните материални активи на членовете на сдружението, разширяване на продуктовото портфолио и на иновациите за цялостно бизнес развитие.

От стартирането на процеса на приватизация на пивоварната промишленост в страната през 1994 г. до днес в сектора са инвестирани над 1 милиард и 240 милиона лева, съобщават още от организацията. Данните от последните години показват, че по основните показатели за растеж на категорията като производство, реализация, консумация на бира на глава от населението са постигнати едни от най-високите нива от 30 години насам. Това дава индикации, че пазарът все повече се насища и прогнозите за 2018 г. трябва да са умерени“, обясни изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

Тя е категорична обаче, че конкуренцията между отделните играчи на бирения пазар в страната ще стане още по-силна.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.