Почти всички са имали или имат такъв колега - човек, който им казва как да си вършат работата, държи се надменно, досадно и превишава правомощията си. От Inc.com обаче пишат, че има начин да се справите дори и с тези личности. Ето как:
1. Бъдете директни.
За да се справите с арогантния колега, трябва да бъдете директни и решителни. Говорете със спокоен и професионален тон и опитайте да направите дискусията възможно най-кратка и ясна. Избягвайте сцените и не се дръжте неуважително. Добре е да обясните на този колега, че неговото поведение ви влияе негативно и че искате то да спре.
-
На интервю за работа отивайте със 7 подготвени истории
На интервю за работа винаги трябва да носите със себе си доп...
виж още
2. Не го приемайте лично.
Не забравяйте, че причината за поведението на вашия колега не е във вас и не приемайте неговите думи и действия лично. Тези хора искат да се чувстват важни и да контролират останалите – вие просто сте човека, който в момента им е под ръка.
3. Натиснете "Ignore".
-
1 съвет, който няма да ви хареса, но ще спаси кариерата ви
Наслушали сме се на какви ли не съвети за успеха. Доста от тях звучат банално и прекалено захаросано...
виж още
В някои ситуации, особено ако лошото поведение не спира, най-доброто решение на проблема е просто да ги игнорирате арогантния колега. Ако се научите да пренебрегвате неговите подмятания и забележки, те губят своята ефективност, а той губи усещането за контрол и значимост. Ако не друго, така поне ще си спестите много нерви и загубено време.
4. Задайте граници.
Бъдете последователни в утвърждаването и защитата на вашите професионални и лични граници. Вашите колеги трябва да знаят, че има граница, която не трябва да прекрачват в професионалното си отношение към вас.
5. Потърсете допълнителна подкрепа.
Ако поведението на ваш колега пречи на работата ви, не се страхувайте да говорите за това с вашия началник или с мениджър човешки ресурси. Потърсете подкрепа от други колеги, които са имали сходни преживявания с проблемната личност в офиса.
Коментари