Българинът усети кризата чрез заетостта и доходите


Българинът усети кризата чрез заетостта и доходите
Снимка:

337

Българите са усетили влиянието на кризата основно чрез заетостта и доходите, показва проучване на Световната банка и институт "Отворено общество".

Глобалната икономическа криза от 2009-2010 година е ударила българските домакинства главно чрез пазара на труда и увеличената безработица и намаленото работно време.

Същевременно семействата са затегнали коланите като са ограничили битовите си разходи, разходите за храна, както и инвестиции за превантивни грижи, грижи и образование.

Българите са възприели стратегията да компенсират намалените доходи с повече работа, но да го направят са успели само високообразованите.

От февруари 2010-та до 2011-та година бедността в България е нараснала с 2%, показва още проучването.

Кризата не е променила съществено профила на бедност. Домакинствата с най-голям риск от бедност са тези, в които главата на домакинството е безработен, тези в които няма образование, както и домакинствата на самотните майки и многодетните семейства.

Градското население обеднява по-бързо, то е по-силно засегнато от безработицата и намалените доходи.

Въпреки че кризата е предизвикала значително намаляване на брутния вътрешен продукт, България е успяла да намали най-тежките последици за жизнения стандарт на хората благодарение на адекватната си политика за социална защита, пише в доклада на Световната банка.

 

 

 

  • Етикети:

Още от Труд и социална политика


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички