Защо трябва да наемате кандидати, които са „неквалифицирани“


Защо трябва да наемате кандидати, които са „неквалифицирани“
Снимка: iStock/Guliver

4858

За всички компании служителите са движещата сила, която стои за всеки успех. Това е причината отделите за човешки ресурси, мениджърите и собствениците на бизнес да влагат време и енергия за набиране, интервюиране и „пресяване” на кандидати. Проучват, питат, тестват умения, проверяват референции, дори разглеждат публикациите в социалните медии на своите кандидати. Понякога ги карат да правят логически тестове за оценка на личността, която би могла да помогне при оценяването на „културната годност“. В много отношения никога не е било лесно да се определи дали даден кандидат притежава „правилните качества“ за длъжността и винаги го има риска.

Според редица професионалисти обаче, перфектният кандидат е този, който е около 70% квалифициран и 30% притеснен. Притеснен от провал, ужасен от пропускането на голям проект или стресиран от идеята да разочарова човека, който му дава шанс. Този човек цени възможността да открие собствените си граници и да развие потенциала си.

Защо е така? Доказано е, че хората, които имат дълбока емоционална привързаност към успеха и страх от провал, работят по-усърдно и действат по-смело. Обръщат внимание на дребните неща. Те се вписват в екип и понякога прекарват времето си през уикенда в подготовка за предстоящата седмица, защото искат да се уверят, че са на върха.

Хората, които са 30% неквалифицирани за дадена позиция, например имат нужното образование, но им липсва стаж, стават обсебени от развиването на своите умения. Тъй като се чувстват наблюдавани, те често молят своите колеги и ментори за конструктивна обратна връзка, която приемат сериозно. Те са скромни и имат големи нагласи. Знаят, че имат пропуски и за разлика от своите 100% квалифицирани конкуренти, знаят, че трябва да се докажат.

Как да намерите такъв „по-малко квалифициран” човек? Помолете кандидатите си да посочат други работни места, където са били поне 30% неквалифицирани и да уточнят мерките, които са предприели, за да преодолеят тази пречка. Попитайте ги какво са направили, за да се усъвършенстват, грешките, които са направили, жертвите, които са понесли.

 

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички