4 причини защо емоционално уязвимите хора са добри шефове

4 причини защо емоционално уязвимите хора са добри шефове
Източник: iStock/Guliver

Уязвимост е дума, която ужасява някои хора. Комбинирайте я с „на работното място“ и това вече може да предизвика нервна криза. Да бъдеш уязвим е нещо, което много от нас свързват с проява на слабост. А кой иска да бъде възприеман като слаб или лабилен в офиса? Истината обаче е съвсем различна. Според редица психолози и кариерни съветници емоционалната уязвимост е ключът към това да станете по-добър шеф, та дори и по-добър човек. Ето и причините, поради които си струва усилията.

1. Емоционалната уязвимост насърчава по-силни връзки

Ако не желаете да се отваряте към хората, вероятно и те няма да са склонни да направят същото за вас. В крайна сметка, никой не иска да работи за робот. Отношенията в офиса са като всички други – двупосочни. Ако искате доверие и искреност, трябва да предложите същото в замяна. За да изградите солидна основа с вашия екип, трябва да се свържете с хората от него на съвсем човешко ниво. Разбира се, това не означава, че трябва да споделите най-дълбоките си и мрачни тайни, но просто покажете, че имате и добри, и лоши дни – и вие се карате с половинката, и вашите деца боледуват и т.н.

2. Изгражда по-смел екип

Не е нужно да сте единственият, който се учи от вашите грешки. Ако сте готови да ги признаете, вашият екип ще бъде достатъчно смел и ще си вземе поука от тях. Освен това, признавайки, че не знаете или сте сбъркали нещо, създавате атмосфера на толерантност и взаимопомощ. Ако искате всички служители да се чувстват достатъчно сигурни, за да започнат да дават иноваторкси идеи „извън кутията“, те трябва да усещат психологическа безопасност.

3. Ускорява решаването на проблеми

Както е казал великият Брейн Браун: „Уязвимостта е родното място на иновациите, креативността и промените“. Ако искате да създадете нещо ново или да решите проблеми, трябва да сте готови да станете уязвими. Нашият свят се развива с бързи темпове, с които много от нас се борят да бъдат в крак. Клиентите и служителите са изправени пред предизвикателства, които може би дори не са съществували преди година. За да можем да предоставим решенията и подкрепата, от която се нуждаят, трябва редовно да изследваме нови концепции и подходи, дори когато рискът от провал ни притеснява.

4. Води до по-добра комуникация

Емоционалната уязвимост към това, което се случва на работното място е от решаващо значение. Откритият диалог може да бъде труден, но може да бъде и ключът към по-ефективната работа в екип.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.