Задържаните инспектори от ДАИ вече са с обвинения

Задържаните инспектори от ДАИ вече са с обвинения
Източник: iStock/Guliver

Десет инспектори от ДАИ-Благоевград са с повдигнати обвинения след вчерашната операция.

„Те са осъществявали функции по контрол на дейността на транспортни дружества”, каза Даниела Начева, зам.-ръководител и говорител на спецпрокуратурата.

В момента се предявяват постановленията за привличане на 10 от инспекторите, които са задържани за срок от 72 часа.

Инспекторите са прибирали подкупи между 300 и 600 евро.

„Престъпната схема е била осъществявана по следния начин. Инспекторите са работили в екипи от по двама души. Те са действали в тази конфигурация в срок от един месец. В рамките на този месец след неговото изтичане те са били прегрупирани на ротационен принцип. Съответно транспортните фирми са получавали известия от съответния инспектор, че ще им бъде извършена проверка. В тези известия са били посочвани нужните документи, които те следва да представят за осъществяване на тази проверка. Документите са били представяни на място в работните помещения на тези инспектори. Съответно начинът, по който е извършвана проверката и установяването на сериозни нарушения, които по закон е следвало да се санкционират с глоби от порядъка на хиляди левове, са били замествани с дребни нарушения“, заяви Начева, цитирана от "Фокус".

По думите ѝ инспекторите са търсили възможност да издадат акт за установяване на нарушение, което се санкционира с минималната глоба от 200 лв. „Обикновено това били изтекли срокове на годишни технически прегледи на транспортни средства, които следвало да осъществяват транспортна дейност. Имало е и случаи, при които за да се стигне до такъв минимален размер на глобата и да се установи нарушение, което да се не санкционира тежко, самите инспектори са извършвали подправка на товарителници на конкретни транспортни средства, така че да се окаже, че към датата на извършване на съответния транспорт, конкретното транспортно средство е били с изтекъл годишен технически преглед“, допълни тя. Според нея по този начин от една страна са отчитали активна дейност по контрол на тези транспортни фирми, а от друга – сериозните нарушения, които тези фирми са допускали, са били прикривани.

„Съответната компенсация за това са били съответните подкупи, получавани от инспекторите. Тези подкупи са били поставени в пликове, размерът е бил около 300 евро на транспортна фирма и са били поднасяни в работните помещения на тези инспектори под документите, които е следвало да представят. Екипите са били формирани на случаен принцип във всеки определен ден под график. В края на работния ден сумите, събирани като подкуп са били разпределяни между инспекторите, участвали в конкретния ден в дадена проверка на дадена транспортна фирма“, каза още прокурорът.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.