Българите избират продукти на база съвети от приятели и цена


Българите избират продукти на база съвети от приятели и цена
Снимка: iStock/Guliver

2769

Мненията на приятели и конкурентните цени са двата най-важни фактора, който влияят на потребителите, когато взимат решение какви марки да купят. С най-слабо влияние се очертават мнението на известните личности и асоциацията на марката с развлеченията през свободното време. Това показват резултати от проучване в България на GfK като част от глобалната програма Superbrands за 2019 г., предаде "Монитор".

Добрата реклама и положителният медиен образ на марката, заедно с нейната популярност са сред важните фактори при вземане на решение за покупка при малко над 40% от анкетираните.

Мненията на приятели, които ползват марките, са важни за 71 на сто от участниците, за 61% е важна конкурентната цена.

Добрите рекламни кампании и положителните оценки в медиите влияят при избора на 45%.

За едва 30% от отговорилите е важно дали марката има програми за лоялни клиенти, само 9% се ръководят в избора си от мнението на известни личности. Участниците в анкетата са давал повече от 1 отговор.

В допълнение, мнението на приятелите, положителният медиен образ и лесното намиране на марката в магазина са по-важни за избора на 18-25 годишните участници, докато известността на марката има по-силно влияние сред по-възрастните участници (над 45 г.).

Марковата стока е гаранция за висококачествен продукт за 86% от анкетираните.

Дори когато се търси най-добрата цена е важно марката да се харесва от пазаруващия (според 79% от попълнилите онлайн оценката). На трето място при характеристиките, определящи покупката на маркови продукти се нарежда сигурността, която марката дава, когато потребителят не познава добре стоката или услугата.

Участвали са 2095 мъже и жени, ползващи интернет. Средният брутен месечен доход на домакинството на включилите се в изследването е 1664 лв., като при 40% от участниците доходът на домакинствата им е над 1500 лв.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80911
  • GBP
    1
    2.28725
  • JPY
    100
    1.19659
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички