5 търговски марки, които имат интересни истории

5 търговски марки, които имат интересни истории
Източник: iStock/Guliver

Креативността и простотата на някои от най-успешните марки са това, което ги прави толкова разпознаваеми и запомнящи се. Произходът на някои от тях обаче е по-интересен, отколкото може би си мислите.Ето няколко любопитни факти за имената на най-популярните търговски марки в света.

1. Pepsi - напитка за лошо храносмилане


Подобно на много други газирани напитки, Pepsi започва да се продава като лек за храносмилане. Фармацевтът Калеб Брадъм приготвя кафявата течност в своята аптека, като използва смес от захар, карамел, вода, лимоново масло, ядки кола и индийско орехче. Първоначалното име е „Brad’s Drink“, което той продава с лозунга: „Вълнуващо, ободряващо, подпомагащо храносмилането“. Напитката се оказа толкова популярна, че Брадъм решава да й промени името. И така, черпейки вдъхновение от думата диспепсия, медицинското наименование за лошо храносмилане и ядката кола, която е важна част от рецептата, той преименува продукта на "Pepsi-Cola".

2. McDonald’s - изобретателите на бързото хранене


Оригиналното име на веригата идва от фамилното име на изобретателите на концепцията за бързо хранене – братята Морис и Ричард Макдоналд. Преди 1940г. те са били собственици на успешен ресторант, но след края на Втората световна война, решават да изпробват нова система, за да намалят времето, в което хората чакат храната си. Първият McDonald’s е отворен през 1948г. с меню от само няколко артикула и изпълнява стандартизирани процеси, които позволяват на братята да ускорят приготвянето на храната и да я продават на много конкурентна цена. Известните златни арки, които идентифицират марката, са се развили с времето, но те все още са едно от най-разпознаваемите лога на планетата поради своята простота и ярък цвят.

3. Rolex - шепотът на успеха


Според Ханс Уилсдорф, основател на лейбъла за ексклузивни часовници, той се опитал да даде на новия си продукт подходящо име. Уилсдорф е искал да заложи на нещо кратко, което лесно може да се произнесе на всеки език, а и да изглежда добре на повърхността на часовника. След като комбинира всички букви от азбуката по хиляди начини и избира сто потенциални имена, нито едно не изглежда достатъчно мощно. Но едно пътуване с файтон променя съдбата на новосъздадената му компания, защото „геният“, както той го нарича, който управлява каретата, прошепва думата „Rolex“ в ухото му.

4. IKEA - скандинавската загадка


Основана през 1943г., когато нейният създател, Ингвар Кампрад, е едва на 17 години, IKEA преминава от продажба на всякакви битови предмети до еталон на шведското творчество по целия свят с мебелите си за сглобяване. Онези, които не разбират шведски обаче, винаги са се питали какво означава думата IKEA на този език. Отговорът? Това е съкращение, което е комбинация от първите букви на имената на основателя: Ингвар Кампрад, фермата, в която е израснал, Елмарид, и градът в южна Швеция, където е живял, Агунарид.

5. ZARA – вдъхновена от филм

Когато магнатът Амансио Ортега се чуди как да кръсти бизнеса си с облекла, първоначално си мисли за „Зорба”, като филма от 1964 г. на Антъни Куин. И макар всичко вече да е брандирано и готово, малко преди откриването през 1975 г., той разбира, че неговият магазин е доста близо до бар, наречен точно „Зорба“. Тъй като би било много объркващо за клиентите, Ортега променя малко името и така се получава ZARA, която всички познаваме днес.

Редактор:

Expert.bg

Общо коментари / 0

Напишете коментар
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта
* Всички полета са задължителни. Коментарите подлежат на коментар.