7 типа поведение на шефа, които отблъскват служителите


7 типа поведение на шефа, които отблъскват служителите
Снимка: iStock/Guliver

13612

Често причината служители да напускат дадено работно място не е конфликт или ниска заплата, а лошо ръководство. Според сайта Entrepreneur съществуват 7 особено зловредни управленски поведения, които подтикват талантливите кадри да потърсят късмета си другаде. Ето кои са те:

1. Шефът не спазва обещанията си

Ако началникът не държи на думата си, как може да очаквате другите да държат на своята? Това поведение поражда култура, толерираща липсата на отговорност в екипа. А липсата до отговорност води до лошо представяне.

2. Не обръща внимание на слабите служители

Слабите служители демотивират силните; влияят на останалите членове на екипа и на успеха му като цяло. Колкото повече шефът отлага мерките за справяне с неудовлетворяващото представяне, толкова по-голям става рискът да загуби ключовите си играчи.

3. Не провежда редовни срещи

Когато мениджърите направят избора да не се срещат редовно с хората си, те изпращат сигнал, че общуването в рамките на екипа не е важно. А когато служителите не общуват редовно, те вероятно не участват във вземането на важни решения и не се учат едни от други.

4. Отхвърля мненията и идеите на хората си

Никой не обича всезнайковците, а когато един ръководител отхвърля идеите и мненията на подчинените си, той изпраща сигнала, че е по-умен от тях. С течение на времето хората му спират да споделят хрумванията си, а иновациите секват. Крайният резултат е загуба на конкурентоспособност.

5. Микромениджмънт

Шефът вярва, че има само един начин за изпълнение на дадена задача – неговият. В такъв случай служителите започват да смятат, че той страда от мания за контрол. Мнозина се научават да разчитат на него за всички решения и, докато се усети, шефът вършите работата на целия си екип.

6. Демонстрира арогантност

Това, че някой е мениджър, не значи, че е крал/кралица. Арогантността е проява на неуважение, която трябва да избягвате.

7. Неефективно делегиране

Основната отговорност на мениджъра е да впряга усилията на хората си в изпълнение на целите. Това значи, че трябва да делегира. Мнозина млади ръководители не могат да се справят, а други направо смятат делегирането за рисково и го избягват, водени от страха да не загубят контрол, да не се сбогуват с репутацията си на „експерти“ или да се изправят пред непознатото.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички