Дори думи като „феномен“ и „легенда“ не са достатъчни за американския плувец Майкъл Фелпс. Той безспорно е най-великият олимпиец в историята, а представянето му на Игрите в Рио до момента е блестящо. Вчера Фелпс завоюва своите 20-и и 21-и златни медали, като триумфира на 200 м бътърфлай и в отборното състезание 4 по 200 м свободен стил.
Как се отплаща спортната слава? По данни на MoneyNation състоянието на Фелпс възлиза на 44,3 млн. долара. Не е сигурно, че информацията е напълно достоверна, тъй като спортистът никога не е изнасял публични данни за парите си, но тя е най-близката възможна до истината, предвид приходите от състезания и реклами.
Доста малка част от тази сума обаче идва от самото плуване. САЩ награждават всеки атлет, спечелил златен медал на Олимпиада, с 25 000 долара, но Фелпс натрупва богатството си най-вече от спонсори и рекламни договори. След спечелването на първите си медали плувецът започва да получава по 6 млн. долара годишно за рекламни контракти. През 2016 г. сумата вече възлиза на 12 млн. долара.
През годините Фелпс е бил рекламно лице на много известни марки и компании, сред които Speedo, Visa, Subway, Omega, Under Armour, Lous Vuitton, Procter & Gamble, Hilton, HP, Powerbar, Head and Shoulders. И все пак, въпреки 12-те милиона годишно, той не е най-добре печелещият спортист от реклами. Баскетболистът ЛеБрон Джеймс заработва по 25 млн. долара за годишен договор, а голфърът Тайгър Уудс е стигал дори до 50 млн. долара.
Преди време Фелпс бе хванат да пуши марихуана, което нанесе известни щети на репутацията му. Но не и на богатството му. Единственият спонсор, който се отказа от него, бе Kellog. Останалите явно решиха, че лоша реклама няма и продължиха да подкрепят плувеца. Сега, след поредните му успехи в Рио, със сигурност не съжаляват.
Коментари