Животът не е справедлив - може да сте най-добрия професионалист в офиса и пак да не получавате заслуженото от вас признание. Предизвикателството да се издигнете над останалите и да задържите вниманието на тези, които имат значение за вас, е наистина голямо, пише Harvard Business Review. Има обаче няколко трика, които ще ви помогнат да изпъкнете, независимо дали говорим за рекламна кампания, презентация или фирмена стратегия. Ето кои са най-ефективните от тях:
1. Заложете на мистерията. Изведете в стратегията си проблеми, които са от значение за вас и се нуждаят от решение. Помогнете на хората да разберат защо те са сериозни и защо толкова много хора се занимават с тях. Най-вероятно това няма да привлече хора, които обичат и търсят лесните отговори, но ще запали тези, които са любопитни по природа и търсят предизвикателства. Мистериите винаги будят любопитство.
2. Фокусирайте въпросите си. Не се опитвайте да подсказвате отговори, вместо това акцентирайте върху въпросите. Помогнете на хората да се съсредоточат върху въпроси, които предизвикват интерес и ги мотивират да питат повече.
3. Стимулирайте въображението. Представете няколко възможни сценария на идеята, която представяте. Това винаги действа. Стимулирайте хората да задават въпроси. Потенциалните възможности винаги будят интерес повече, отколкото строгата линия на развитие.
4. Ограничете наличността. Не става въпрос да ограничите продукцията си, за да бъде по-търсена, а да бъдете по-селективни в проявите си и комуникацията с другите. Ако светът знае, че сте достъпни навсякъде и по всяко време едва ли ще си направи труда да ви търси.
5. Бъдете автентични. Ако се опитате да преигравате в реклама, в общуването с другите, в презентация или каквото и да било, ще се изправите пред значителен проблем. Бихте могли да заразите хората около себе си единствено с истината и с непринуденото си поведение. В свят, където много често се оказва, че сме заобиколени от фалш, откровените печелят.
Коментари