Тайната на успеха на всяка връзка - дори служебната, е доверието. Без него всеки екип е нефункционираща група от индивиди, загрижени единствено за себе си. В отборната игра не трябва да съществува "Аз", пише Management Issues. Ако искате да стимулирате комуникацията между своите служителите и колегите си, следвайте тези правила:
1. Винаги спазвайте обещанията и поетите ангажименти към другите.
2. Бъдете искрени през цялото време, лъжата е най-големият ви враг.
3. Бъдете готови да признаете грешките си, без да обвинявате други за тях.
4. Излагайте само градивна критика пред вашите колеги или подчинени, в противен случай рискувате те да се отчуждят и да загубите тяхната лоялност.
5. Никога не говорете зад гърба на колегите си. Дори да успеете да спечелите благоразположението на един, всички останали бързо ще се обърнат срещу вас.
6. Не подценявайте качествата на другите, дори най-ниско квалифицираният човек в екипа може да е от полза в критичен момент. Трябва да позволявате на всеки да представя своите идеи и мисли.
7. Не приемайте отправената към вас критика лично. Ако се вслушате в нея, това ще ви направи по-добър и по-ценен отборен играч.
8. Доказано е че ако „разчупите леда” с истории от личния си живот, това ще ви сближи с колегите и ще стимулира общата ви работа заедно.
9. Не се притеснявайте да поискате помощ във всеки един момент, това кара хората около вас да се чувстват полезни и незаменими.
10. Винаги показвайте своите адмирации към чуждата работа и да споделяте възхищението си от нея. Учете се от постиженията на другите, за да подобрите своите собствени.
11. Неотлъчно следвайте решенията, взети от вашия екип и никога не поемайте по свой собствен курс. Всяко такова действие ще ви превърне в аутсайдера на групата.
12. Не създавайте ненужни интриги в офиса. Така само ще наруши работната атмосфера и продуктивността на екипа.
Коментари