8 основни причини стартиращи бизнеси да се провалят


8 основни причини стартиращи бизнеси да се провалят
Снимка: iStock/Guliver

6726

Знаете ли, че на всеки успешен бизнес се пада поне по един неуспешен. Според статистиката 50% от стартиращите компании фалират в първите пет години след създаването си. Защо се получава така? Защото много от предприемачите допускат тези осем грешки, пише OpenForum.

1. Липсва написан план

Не вярвайте на мита, че бизнес планът не си заслужава усилието. Дисциплината на писане на план е най-добрият начин да се уверите, че разбирате как да трансформирате идеята си в бизнес.

2. Слаб или никакъв модел за приходи

Дори една неправителствена организация трябва да генерира приходи (или да взема дарения), за да покрива оперативните си разходи. Ако продуктът ви е безплатен, или губите пари от всяка негова продажба, е трудно да компенсирате в обема. Може да имате решението и за края на световния глад, но ако клиентите ви нямат пари, бизнесът ви няма да просъществува дълго.

3. Проблем в изпълнението

Самата идея не струва нищо. Всичко е в изпълнението. Ако не се чувствате комфортно да вземате лоши решения и да поемате рискове, няма да изпълните добре тази роля.

4. Твърде много конкуренти

Да нямаш никакви конкуренти е червен флаг – значи няма пазар. Но да откриеш 10 или повече с едно простичко търсене в Google означава, че областта на интереса ти може да е пренаселена. Помнете, заспалите гиганти могат да се събудят. Затова не си мислете, че най-големите корпорации на пазара са твърде мащабни и тромави, за да се тревожите за присъствието им.

5. Твърде неопитен екип

В реалността инвеститорите намират идеи, не хора. Те се оглеждат за хора с истински опит в съдържанието на бизнеса или старта. Ако се заемате с фирма за първи път, намерете партньор, който вече е бил там и вече е правил това, за да балансирате ентусиазма си с неговата експертна работа.

6. Подценяване на необходимите ресурси

Основният ресурс са събраните пари. Други решаващи ресурси могат да бъдат също контактите в индустрията, достъпът до маркетинг канали.

7. Липса на достатъчно маркетинг

Залагането на повърхностна реклама от уста на уста не е достатъчно, за да се направи марката видима в неуморното излъчване на новите медии днес. Всеки вирусен маркетинг струва реални пари и време. Без ефективен и иновативен маркетинг достъп в медиите няма да си спечелите клиенти.

8. Отказване прекалено рано

Най-честата причина за провала на старта е предприемачът да се умори, да се откаже и да затвори фирмата. Въпреки спадовете, много успешни бизнес фигури в световен мащаб от Томас Едисън до Стив Джобс, са настоявали за визията си до постигането на успех.

Още от Технологии


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.82549
  • GBP
    1
    2.2837
  • JPY
    100
    1.16398
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички