Lenovo Group днес обяви, че приходите на групата през второто тримесечие са достигнали $13,5 милиарда, което е девето поредно тримесечие на годишен растеж. Печалбата преди данъчно облагане се е увеличила с 45%, в сравнение със същото тримесечие година по-рано, достигайки $310 милиона. Нетната печалба също бележи ръст от 20% на годишна база, достигайки до $202 милиона. Миксът от приходи продължава да е балансиран между четирите региона на компанията (Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкият изток и Африка), като всеки от тях отчита над 20% дял от приходите.
Основната печалба на акция за второто тримесечие е в размер на 1,69 US цента или 13,23 HK цента. Бордът на директорите на Lenovo обяви междинен дивидент в размер на 6,3 HK цента на акция.
„През тримесечието с удоволствие наблюдавахме как растежът ни носи продължаващи положителни финансови резултати на фона на сложната и динамична глобална търговска среда. Този успех е показателен за ангажимента ни към иновациите, към нашите клиенти на 180 пазара по целия свят и за това как светът продължава да приема радушно визията ни да осигуряваме по-умни технологии за всички“, коментира Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo.
Глобална търговска среда
Въпреки че несигурността в глобалната търговия и геополитика не стихват, това няма отражение върху финансовите резултати на компанията. Глобалното въздействие на Lenovo, мажоритарно притежаваната производствена база и продължаващите финансови успехи остават конкурентни определящи фактори, които подпомагат водещата пазарна позиция на компанията. Lenovo е в добри позиции да управлява сложните и динамични пазарни условия и да продължава да отчита устойчиви дългосрочни резултати.
Общ преглед на бизнес представянето
Силните резултати се дължат основно на Intelligent Devices Group/IDG. PC and Smart Devices Group/PCSD, едно от двете бизнес поделения на IDG, отчита приходи в размер на $10,7 милиарда и рекорден марж на печалбата преди данъчно облагане от 5,7%. Обемът на продажбите регистрира силен годишен растеж от 7,1%, което води до общо увеличение на приходите на PCSD с 4,1% на годишна база. Печалбата преди данъчно облагане е на стойност $612 милиона, което е с $97 милиона повече в сравнение със същия период на миналата година.
При персоналните компютри обемите отново изпреварват пазара, който продължава да се възстановява. Lenovo държи 24,4% от глобалния пазар на персонални компютри, задържайки водещата си позиция на него. Високият растеж се дължи на премиум сегмента, както и на Workstation, Thin and Light, Visuals и Gaming PCs – всички те отчитат двуцифрено повишаване на обемите на годишна база. В бъдеще групата PCSD ще продължи да е водещ фактор за растежа в premium-to-market сегмента, както и за водещите в индустрията печалби, оставайки вярна на фокуса си върху потребителските желания за иновации в целия портфейл.
Второто бизнес поделение на IDG, Mobile Business Group/MBG, отчете четвърто поредно тримесечие на рентабилност и положителна печалба преди данъчно облагане с подобрение в размер на $57 милиона на годишна база. Въпреки че на годишна база е налице лек спад на приходите (с 5,7% до $1,5 милиарда), групата продължава да се фокусира върху механизмите за контрол на запасите, ефективността на портфейла и строг контрол на разходите с цел увеличение на маржовете. В Северна Америка Lenovo се издига с две позиции в класациите в индустрията, в сравнение с предходното тримесечие и стига до четвърто място. Освен това темпото на растеж на приходите продължава да изпреварва тези на пазара, като печалбата продължава да се увеличава. В бъдеще Lenovo ще продължи да инвестира в мобилния си бизнес, за да се възползва от текущите и бъдещи възможности за растеж на избрани нови и печеливши пазари.
Data Center Group/DCG се справя успешно с предизвикателните обстоятелства през тримесечието и отчита девето поредно тримесечие на снижаване на загубите на годишна база. Общите приходи в DCG намаляват с 13,8% в резултат на по-ниските цени на ключовите компоненти и по-слабото търсене от страна на някои от най-големите hyperscale компютри. Приходите (с изключение на Hyperscale) нарастват с близо 13% на годишна база, като Китай регистрира увеличение от над 47% на приходите (без hyperscale), в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Освен това е налице двуцифрен растеж в устройствата за съхранение, Software Defined Infrastructure и High Performance Computing в резултат на увеличения storage портфейл, силните ThinkAgile предложения и спечелените нови PC проекти. В бъдеще DCG ще продължи да расте в non-hyperscale, включително в бързоразвиващи се сегменти като SDI и storage, като ще инвестира и в нови възможности в сферата на Edge, Telco и AI инфраструктура. Клиентската база в Hyperscale се очаква да се увеличи и да се завърне към растеж през втората половина на тази финансова година.
Софтуерът и услугите в очакване на тримесечни приходи за $1 милиард
Приходите* от Софтуер и услуги нарастват с 35% на годишна база, достигайки близо $900 милиона. Device as a Servicer (Daas), премиум услугите по поддръжка и управляваните услуги допринасят сериозно за тези резултати, както и за продължаващата диверсификация на източниците на приходи за компанията. Този бизнес много скоро се очаква да надхвърли $1 милиард на тримесечие.
* фактурирани приходи
За Lenovo
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) е компания от Fortune 500 на стойност $50 млрд. и 57 000 служители, работеща на 180 пазара по цял свят. Съсредоточени върху дръзката си визия да осигурим по-умни технологии за всички, ние развиваме технологии, които променят света и създават едно по-включващо, по-надеждно и по-устойчиво дигитално общество. Като проектираме, създаваме и изграждаме най-пълноценния и пълен портфейл от умни устройства и инфраструктура в света, ние сме лидер и в Интелигентната трансформация – за да създадем по-добри преживявания и възможности за милиони клиенти по цял свят. За да научите повече, посетете https://www.lenovo.com, следвайте ни в LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Weibo и прочетете последните новини в нашия StoryHub.
LENOVO GROUP
ОБЗОР НА ФИНАНСОВИТЕ РЕЗУЛТАТИ
За второто тримесечие, завършило на 30 септември 2019
(в US$ милиона, с изключение на данните на акция)
|
|
|
Q2 18/19 |
|
Revenue |
|
13,522 |
13,380 |
1% |
Gross profit |
|
2,183 |
1,794 |
22% |
Gross profit margin |
|
16.1% |
13.4% |
2.7pts |
Operating expenses |
|
(1,741) |
(1,504) |
16% |
Expenses-to-revenue ratio |
|
12.9% |
11.2% |
1.7pts |
Operating profit |
|
442 |
290 |
53% |
Other non-operating expenses - net |
|
(132) |
(77) |
73% |
Pre-tax income |
|
310 |
213 |
45% |
Taxation |
|
(66) |
(40) |
67% |
Profit for the period |
|
244 |
173 |
40% |
Non-controlling interests |
|
(42) |
(5) |
716% |
Profit attributable to equity holders |
|
202 |
168 |
20% |
EPS (US cents) |
|
|
|
|
Коментари