Въпреки всички съвременни онлайн канали за създаване на нови контакти и търсене на потенциални клиенти, личният контакт си остава най-силното ви оръжие. Когато създавате мрежа от контакти чрез комуникация лице в лице, не само думите ви говорят за вас и вашите намерения. Гласът, езикът на тялото и външният ви вид са все оръжия, които могат да ви донесат много позитиви. Но, ако не ги използвате правилно, те могат да се обърнат срещу вас и да провалят възможности за потенциални сделки. Вижте какво да не правите по време на събития, на които ходите за обогатяване на социалния си кръг, ако не искате да пропуснете бизнес възможности. Според Fortune не трябва да…
… прекъсвате разговори. „Колко грубо“ е обикновено първата мисъл на хората, ако се намесите непоканени и без извинение в техния разговор. Вярно е, че по време на семинари, форуми, конференции не се водят толкова задълбочени разговори, но това не означава, че може да се включвате в нечий диалог, без да сте сигурни, че това няма да притесни участниците.
… да подхождате директно към продажби. Ако искате всички да ви избягват, тогава заложете на директните продажби. В противен случай никога не започвайте разговора с информация за вашите продукти, услуги и цени. Започнете ли разговор с непознат направо с предложение за продажба, хората ще ви помислят за агресивни или, което е по-лошо, за отчаяни. Това няма да донесе никакви позитиви нито за вас самите, нито за бизнеса ви.
… да се оплаквате. Не забравяйте, че вие сте там, за да се свържете с други професионалисти, а не с професионални психолози или приятели. Ако целият ви разговор с бъдещи бизнес партньори гравитира около обсъждането на негативите на мястото на събитието, декора, храната и т.н., това може да ви изиграе много лоша шега. Околните могат да ви помислят за неуважителни и неприятни, което да намали желанието им да продължат контактите с вас занапред.
… да говорите само за себе си. Ако всяко ваше изречение започва с „Аз“ това много бързо може да отблъсне околните. Естествено е всеки да има нещо, с което иска да се похвали, но не прекалявайте с насочването на вниманието само и единствено към себе си. За да привлечете симпатиите на евентуални нови партньори, трябва да ги накарате да се чувстват интересни и специални. Оставете ги те да говорят, а ако не го правят, вие ги насочвайте в тази посока с правилните въпроси. Освен това отворените въпросите могат да ви дадат много информация за техните бизнес нужди, която по-късно да използвате при отправяне на оферта за партньорство.
… да прекалявате с коктейлите. Да, вярно е, че комуникацията понякога е по-лесна, когато е в комбинация с питие, но не прекалявайте. Дръжте се на ниво и не нарушавайте правилата на добрия етикет. Никой не обича да слуша пиянски излияния, особено на официално събитие.
… да злословите за някой, който също е на събитието или за ваш бивш или настоящ клиент. Никога не го правете. Това може да се окаже най-лошата ви реклама, защото никога не можете да сте сигурни кой кого познава.
… да не спазвате нормите за облекло. Не ходете на събитие облечени все едно не ви интересува къде сте и кои са тези хора около вас. Това сигнализира на околните, че не гледате сериозно нито на събитието, нито на неговите гости, което води до негативни първи впечатления. Има събития, които не изискват официален дрескод, но все пак не прекалявайте с небрежността на облеклото си. Същото важи и в обратната посока, недейте да ходите прекалено натруфени, ако обстоятелствата налагат официално облекло.
Коментари