6 начина, по които да облекчите работния си ден


6 начина, по които да облекчите работния си ден
Снимка: iStock/Guliver

5769

Не е изненада, че много от нас се задушават на работното си място. Толкова сме погълнати от работния си режим, че забравяме за другите важни неща в живота. И все пак прекарваме по-голямата част от времето си в труд, физически или интелектуален, и трябва да се постараем да опростим работните ангажименти, за да имаме в края на деня сили и за личните си такива.

Винаги има начин да подходим по-рационално и да променим нещата към по-добро. Как? Ако не можем да сменим работната среда, то можем да променим нашето отношение към нея. Вижте съветите на Hongkiat.

1. Научете се да казвате „Не“. Ако приемате да вършите работата на колегите си, в един момента те ще започнат да си мислят, че техните задачи са станали ваша отговорност. Винаги премервайте обема на собствената си работа, преди да се нагърбите със задачите на колега. Не забравяйте, че най-важната ви задача за деня е да си свършите вашите задачи.

2. Приемането на несъвършенството не означава отричане на съвършенството. Всяка една работа има тънкости и трябва да покрива определени критерии, за да е свършена добре. И все пак има неща, които могат да се облекчат като процес на изпълнение и точно тук идва вашата възможност да улесните работния си ден. Ако се опитвате да сте перфекционисти във всяко отношение, накрая ще бъдете съсипани от резултатите, имайки предвид невероятно високите очаквания, които сте си поставили в началото. Приоритизирайте задачите си и влагайте повече усилия там, където наистина е нужно.

3. Делегирайте отговорност. Много редки са случаите, в които можете да свършите цялата работа сам. Хората са свикнали да вярват единствено на себе си, когато искат да постигнат най-добрите резултати, но това може да е много изтощаващо. Научете се да вярвате и на колегите си и да си разпределяте работните ангажименти. Това намалява стресът.

4. Бъдете социални, но не заемайте страна. Ние сме социални животни и добрата комуникация прави живота ни по-лесен и по-приятен. Опознайте колегите си, дори и в извън работна обстановка, ако имате такава възможност. Внимавайте само с малките социални групи в офиса. Такива има навсякъде, без значение дали са очевидни или не. Опитайте се да запазите неутрална позиция в такава ситуация.

5. Не мислете за работа, когато не сте на работа. Някой беше казал, че ако намериш работа, която да обичаш, няма да ти се наложи да работиш и един ден. Въпреки това е много важно да разграничаваме работния от личния си живот и колкото по-скоро се научим да го правим, толкова по-добре за нас. Абстрахирайте всяка своя мисъл от работните си ангажименти, когато не сте в офиса. Изключете служебния си телефон, не проверявайте служебната поща и не правете никое от нещата, които правите на работа, когато не сте там. Единствено така можете да се насладите на истински пълноценна почивка.

6. Взимайте си периодични почивки. Кой може да си позволи да мисли за почивка, когато имаме толкова много крайни срокове за гонене? Повечето от нас са толкова погълнати от работата си, че дори забравят за обяда, но истината е, че това увеличава многократно нивата на стрес и води до по-лоши резултати. Продуктивността намалява, вместо да се увеличи, както повечето от нас мислят, защото количеството е за сметка на качеството. Вмъкнете регулярни малки почивки в дневния си график, за да сте сигурни, че работата ви е ефективна.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички