Избухналият страховит скандал относно манипулацията на екологичните тестове на автомобили на Volkswagen (VW) предизвика сериозна реакция в цяла Европа и вече се появиха искания да има проверки на всички автомобилни производители.
Франция настоя за паневропейско разследване на автомобилния бранш, а Германия поиска „пълна прозрачност“. Великобритания призова ЕК да направи проверка на резултатите от всички екологични тестове на автомобили на Стария континент, пише Euractiv.
По думите на германския министър на транспорта Александър Добринд няма данни друга автомобилна компания, освен VW, да е лъгала относно отделяните вредни емисии. От ЕК увериха, че също разследват случая и че засега не е нужно да се бърза. Брюксел обаче е категоричен – автомобилните производители трябва да уважават ограниченията за отделяне на вредни емисии и затова контролните органи ще стигнат до дъното на скандала. Говорителят на Комисията Лусия Кодет не пропусна да обърне внимание и на националните регулаторни органи в рамките на ЕС, че трябва да са безкомпромисни относно зелените стандарти за автомобилите. Именно на национално ниво върви проверката на утвърдените от ЕС стандарти и националите власти решават дали да дадат одобрение за дадена марка, покриваща или не съответния стандарт.
В САЩ обаче, където VW беше хваната в крачка, са започнали проверки и на автомобили на други производители, като засега не е ясно кои конкретни марки са на прицел.
Заради нечувания скандал акциите на VW буквално потънаха, а тези на General Motors и Ford също вървят надолу – с 1,9% и 2,8% съответно.
Припомняме, че германският автомобилен гигант призна, че е над 482 000 негови автомобила имат специален софтуер, който манипулира данните за отделяното количество газове, като съдържанието на азотен оксид реално е с 10 до 40 пъти по-голямо от максимално разрешеното по закон в САЩ. Главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн вече се извини за скандала и обеща също да е безкомпромисен при вътрешното разследване в компанията. А директорът на американското подразделение на компанията Михаел Хорн коментира лаконично пред CNBC: „Оср*хме се“.
Коментари