Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти“ прекрати процедурата за избор на изпълнител на строителството на ЛОТ 1 и 2 на автомагистрала "Хемус“. Според официално съобщение на регионалното министерство причината е невъзможността да се осигури финансиране заради изчерпване на средствата за пътища по оперативна програма "Транспорт".
По-рано днес премиерът разпореди прекратяване на процедурата за избор на изпълнители за строителството на двата лота на автомагистралата.
От Министерството на регионалното развитие и благоустройството обясниха, че бюджетът на Оперативната програма по приоритет на ос 2 "Развитие на пътната инфраструктура" по основната и разширена европейска транспортна мрежа е в размер на 673 милиона евро. Средствата са предвидени за изграждане на АМ "Струма" от Благоевград до Крупник, чиято стойност е 83,5 милиона евро. На тунела при село Железница с индикативна стойност 120 милиона евро, на участъка Крупник-Кресна, за който предстои разширението за избор на трасе и неговото остойностяване, отсечката от Кресна до Сандански за 128 милиона евро, както и за изпълнението на втората фаза от западната дъга на софийския околовръстен път - 64 милиона евро. Предварителните разчети са показали, че с реализирането на изброените проекти наличното финансиране по оста "Развитие на пътната инфраструктура" по основната и разширената трансгранична европейска транспортна мрежа на програмата ще бъде напълно изчерпано.
Припомняме, че преди време стана ясно, че участъкът на АМ "Хемус" след Ябланица ще бъде довършен, но не на възможно най-ниската цена, а на доста по-висока от очакваното първоначално.
Участъкът от Ябланица до Угърчин щеше се изпълнява от обединение "АМ Хемус лот 1" с договорна цена от над 277 млн. лева без ДДС и с ангажимента крайната цена да не надвиши 298 млн. лева. Водещ партньор в това обединение е "Джи Пи Груп" ООД, която се свързва с шефа на "ЛУКойл България" Валентин Златев.
Вторият участък от Угърчин до разклона с второкласния път Плевен - Ловеч бе даден на "ПСТ Хемус 2", който предложи за строежа близо 480 млн. лева, но не повече от 500 млн. лева. Тук водещо дружество е "ПСТ Груп" ЕАД, която се смята за близка до депутата от ДПС Делян Пеевски и собствениците на Първа инвестиционна банка.
Коментари