67% от българите се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин. Това показват резултатите от проучване на Samsung Европа.
Според проучването, в което са участвали 10 хил. европейци от 18 държави, включително и България, все повече българи се интересуват от новите технологии, но често не са достатъчно запознати с тях.
Общо 61% от българите споделят, че използват технологиите много повече спрямо преди две години.
Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е по-напредничав, отколкото смятат за необходимо, и 13.2% чувстват, че изостават от най-новите технологии.
Българите приемат дигиталната революция по-добре, откогато и да било. 61% от хората са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без нея.
За да реши проблема с терминологичната бариера, компанията провежда обучения по дигитална култура, като в България пред такава програма през миналата година са преминали над 560 младежи, посочва Марина Рачева, маркетинг мениджър на "Самсунг България.
Петте най-често бъркани термина са облакът, стрийминг, интернет на нещата, оптично влакно и емоджи. Най-семпло казано, облакът е съхранение на файлове и данни на отдалечени сървъри, които са достъпни отвсякъде. Стриймингът пък е слушане на музика или гледане на видео по интернет, без съдържанието да се запазва на устройството на потребителя.
Интернетът на нещата е обобщаващо понятие за всички сензори, умни устройства, черна и бяла техника, които са свързани в мрежа и могат да комуникират помежду си. Оптичното влакно всъщност е стъклена или пластмасова нишка, по която се предава информация чрез светлинен лъч.
Емоджи са усмивките и останалите изображения, които хората си изпращат в текстови съобщения. Известни са още като "смайлита" и "емотикони". С развитието им през годините те се превърнаха в доста по-детайлни рисунки и анимации и затова стават популярни като "емоджи".
Проучването показва, че всъщност българите обичат да използват емоджита. Едва 5% от анкетираните казват, че не са добре запознати с тях. Въпреки това най-използваните приложения сред българските потребители не са чатовете.
Анкетата поставя на първо място приложенията за превод от един език на друг, които са посочени от 72% от участниците. На второ място са приложенията за карти и навигация - 69.4%. След това се нареждат приложенията за прогноза за времето и камерата на телефона - всяко с по 67.7%.
Коментари