Потребителите на една от най-големите социални мрежи в света - Facebook, ще виждат реклами, дори и да не искат. Това стана ясно вчера, след като от социалната платформа обявиха, че ще показват рекламни материали принудително, въпреки програмите за блокирането им, пише The Wall Street Journal.
Рекламата ще бъде "маскирана" по такъв начин, че програмите ще бъдат максимално затруднени да я разпознаят и по-трудно ще премахват банерите.
Вицепрезидентът на Facebook Андрю Босуърт коментира, че рекламите са част от социалната платформа и подчерта, че индивидуалните настройки за това какъв вид реклами да виждат потребителите са промени. Те могат да зададат предпочитанията си за конкретна тематика, както и за показване на определени брандове. Промяната на настройките е направена след анализ на активността на няколко хиляди души от редица страни.
Според данните повечето от ползвателите прибягват до услугите на програмите, блокиращи рекламите, заради натрапчивите рекламни банери или защото не се интересуват от показваните рекламни послания.
Близо 84% от доходите на Facebook от реклами идват от мобилните версии на социалната мрежа, където блокирането на рекламите е по-сложно. Около 26 на сто от използващите персонални компютри в САЩ ползват програми за блокиране на реклами.
Коментари