Американският гигант Apple за пореден път оглави класацията на Forbes за най-скъпите марки в света. На второ място се нарежда Google, а на трето - Microsoft. Топ 5 се допълва от Coca-Cola и Facebook.
Apple стана безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година. Журналистите на Forbes оценяват бранда на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от аналогичния показател на Google, който идва на второ място в класацията.
"Брандът се оценява в зависимост от това, как го възприемат потребителите. За компанията е важно дали купувачът е готов да плати по-висока цена за дадения продукт и ще направили избора си в полза именно на този бранд", обяснява професорът по маркетинг и експерт по брандиране в Университета на Пенсилвания Дейвид Райбстайн.
Според журналистите на Forbes именно силата на марката позволява на Apple да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на Samsung. На второ място в класацията идва Google с 82,5 млрд. долара, следван от Microsoft, чиято марка се оценява на 75,2 млрд. долара. Coca-cola запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от 56 млрд. долара до 58,5 млрд. долара. Първата петорка завършва с Facebook - 52,6 млрд. долара, който изпревари IBM.
В десетката на най-скъпите брандове в света влизат още Toyota, Disney, McDonald's и др..
Коментари